Sunday, November 1, 2009

Aku mengandung!!!

jangan salah sangka...aku bukannya mengandung sekali lagi...huishh...Fawwaz baru ja nak cukup 4 bulan...bawak2 bersabar ya..

minggu lepas lagi aku nak cerita tentang apa yang aku jumpa dalam peti harta karunku tapi masa memang tak mengizinkan...so..hari ni baru dapat bercerita...

nak tau apa yang aku jumpa?

tadaaaaa




aku masih simpan lagi pregnancy test ni...buat kenang2an...bukan senang wooo aku nak dapat tanda dua garisan tu... aku rasa dah berdozen2 aku beli "menatang" ni sejak aku kawin...tapi tak penahnya +ve..asik tanda garis satu ja...kadang sebulan dua kali aku test terlebih pun ada..dah nak buat cemana..aku ni jenih jadual period tak tentu hala...macam jadual komuter...sat2 mai cepat..sat2 mai lambat... kadang2 tergendala terus...so..aku selalulah mengecek supaya aku tidak terus berangan2 bahawa aku sedang preggy bila period aku tak kunjung tiba..ohh sungguh kasihan

bawah opis aku ada farmasi dimana aku selalu memborong beli test strip nih ..sampai adik farmasi tu pun manjang dok tanya...
"kak, cemana test semalam? ok?".

so, bila ada tanda dua garisan tu naik...dia lah antara manusia pertama yang tau...macam mana dia tak jadi antara yang pertama...sebab nya aku wat test kat opis..hari sabtu...opis tutup tapi aku pekerja cemerlang, yang rajin mai opis so, aku tak tau nak share ngan sapa selain dengan my Mr. Asben yang kebetulan mai temankan aku kat opis.. Aku juga masih ingat tarikh kejadian bersejarah ni berlaku..22/11/2008

malam yang sama aku pi lak pte clinic, nak dapatkan kepastian..SAH..aku ngandung...rasa nak hoyey pun ada.. kecut perut pun ada..hoyey sebab setelah dekat 5 tahun nikah...baru dapat kabar ni...kecut perut sebab aku pengidap diabetes..aku juga sudah agak terlebey umur untuk kandungan pertama..

seminggu sebelum aku tau aku preggy..aku merambu ngan kawan baik aku..nun hingga ke kuala tganu...aku yang drive pi balik...bercanda2 kat laut..menyukat pasar payang ngan kasut setinggi 4 inci sambil sesekali mengelek anak kecil Linda..seriau betoi rasanya...memikirkan kelasakkan aku dalam keadaan dah pun mengandung..

sebenarnya, sebulan dua sebelum aku tau aku mengandung..aku dah pun pasrah...aku dah tak mo mengharap sangat dah tuk ada anak sendiri...tapi dalam masa yang sama aku tetap wat pregnancy test atas sebab2 yang akan aku ceritakan dalam n3 yang akan datang..tu pun kalau aku rajin nak bercerita la...

No comments:

Post a Comment